söndag 30 december 2012

Vad vill jag göra med mitt liv

När jag tar studenten,vad är det då jag vill göra med mitt liv? Kommer jag då fortfarande vilja jobba med blommor eller kommer jag att inse att det inte är min grej och hitta något annat som passar mig bättre?

Jag har nu en liten dröm. En dröm att en dag få öppna min egna lilla butik i lantligstil. Jag skulle inte vilja ha den större än ett normalstort kök. Det ska finnas möjlighet att gå runt i den samtidigt som den ska vara liten,mysig & lätt att hitta i. Jag skulle vilja sälja blandade saker. Mest blommor och olika blomsterarrangemang som jag själv skulle knåpat ihop. Men jag skulle även vilja ha lite inredningsprylar och självklart fina möbler som jag skulle ställa allt på.

Eftersom att mamma har hållt på med inredning enda sedan jag var liten så har hon alltid inspererat mig till att gilla vissa speciella stilar och färger. Till exempel, mamma älskar ju vitt vilket har lett till att hela vårt hus & huset i grönhögen är vitt. Hon köper gamla bord och målar om dem och gör så att dem ser lite slitna ut och sedan så passar möblerna i vilket hus som helst. Jag har aldrig sett någon som kan förvandla fula bruna bord och stolar till något som jag själv skulle vilja ha i mitt hus så bra som min mamma gör.Mamma och pappa är även väldigt duktiga på att göra nya möbler. Mamma vet hur det ska se ut och pappa vet hur man ska sätta ihop det för att det ska funka. Ett bra team. Jag menar, kolla bara på vårat köksbord. Det är ett gammalt golv som de slipade så att all färg försvann och sen satt dem dit golvplankor på ett bordunderede och så vips hade vi ett nytt köksbord.

Därför ska jag låta min mamma vara med och inreda min butik. Mamma ska vara den som hjälper mig med att bestämma vad för slags inredningsprylar det ska finnas, vilka möbler som ska finnas där och hon ska hjälpa mig med att placera ut allting. Sakerna ska vara omflyttade till nästa gång kunderna kommer tillbaka så att det aldrig ser exakt likadant ut när de kommer, ungefär som på loppisen i sommras.

Min plan är att börja snällt. Ha låga priser som lockar kunderna till affären, ha bra kvalite på alla blomster grejer jag har och att allting alltid ska vara nytt och fräscht. Jag vill att känslan de ska få ska vara att ifall de kommer till butiken fem år efter att jag öppnade så ska det fortfarande vara lika fräscht och fint. Drömmen skulle också vara att bara ha den som en liten sommar butik. Att bara ha öppet säg 2 dagar i veckan varje vecka alla sommar månaderna. Om det skulle gå runt att ha det så är en annan femma. Drömma går ju.
Fast iofs så vet jag en som bara har öppet sommartid och klarar sig på det. Den affären ligger inte heller på ett ställe där det bor extremt mycket folk. Visserligen har han väl öppet mer än två dagar i veckan. Men endån där ser man ett tydligt exempel på att man kan klara sig på att han endast en sommarbutik.

Nu ska jag inte avslöja mer , har så mycket detaljer som jag inte tänker att berätta om. Det ska vara min & bara min egna lilla hemlighet enda fram tills jag vet hur framtiden kommer att se ut.Vem vet, denna drömmen jag har nu kanske inte alls är vad jag känner om två år. Om två år kanske jag har hoppat av gymnasiet , är gravid med trillingar och bor ute i en husvagn i skogen. Haha nej, men det finns ju faktiskt en stor chans att jag inte kommer att vilja ha det såhär om ett tag.Jag kanske finner ett intresse för bilar eller inser att jag borde sökt till vårdprogrammet istället. För trots allt, jag har aldrig kunnat hålla mig till en och samma dröm i mer än max ett år.

Vi får helt enkelt se vad framtiden har att erbjuda.
Nu ska jag sova & det ska ni med. Godnatt :*



Detta är endast några av sakerna vi har fått lära oss, dock så är inte bilderna så bra så att det ser mest pluffsigt och snett ut. Men det ser bättre ut i verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar